Propozycje zmian w infrastrukrzurze rowerowej
Odpowiedz do tematu

: Propozycje zmian w infrastrukrzurze rowerowej
Podczas sobotniego przejazdu przez DDR w Chełmie wspólnie z kolegami rowerzystami postanowiliśmy trochę ponarzekać i zaproponować pewne zmiany i podzielić się naszymi uwagami:

1. Usunięcie nieczystości z DDR (piachu, żwiru, szkła).

2. Zabezpieczenie rowu przy ul. Ceramicznej w pobliżu Domu Weselnego. Istnieje niebezpieczeństwo wjechania do rowu a w nocy miejsce nie jest to dobrze oświetlone. Dodatkowo w tym miejscu znaki są niewidoczne i zasłonięte przez gałęzie.

3. Utworzenie przejazdu rowerowego na ul. Szpitalnej koło sklepu Biedronka. Dodatkowo umieszczenie znaków informujących A-24. Jest to miejsce szczególnie niebezpieczne gdyż widoczność zasłania ogrodzenie. Proponowane jest ustawienie lustra oraz znaku B20 dla kierowców włączających się do ruchu z ul. Szpitalną.

4. Brak przejazdu rowerowego kilkanaście metrów dalej stronę ul. Lubelskiej

5. Brak przejazdu rowerowego przy skrzyżowaniu ul. Lubelskiej z ul. Szpitalną oraz przejazdu i sygnalizacji świetlnej wzdłuż ul. Lubelskiej na trasie Green Velo. Rowerzyści jeżdżący szlakiem GV błądzą w tym miejscu ponieważ oznakowanie jest niewidoczne a organizacja trasy przejazdu z ul. Lubelskiej w ul. Szpitalną zawiła i wymaga przejechania przez 3 sygnalizacje świetlne co zajmuje kilkanaście minut postoju.

6. Brak organizacji ruchu przy przejeździe kolejowym na ul. Lubelskiej. Znak C-13a zabrania dalszej jazdy prze skrzyżowanie. Niestety rowerzyści nie stosują się do tego znaku jest on w tym miejscu niezrozumiały. Nie ma możliwości włączyć się do ruchu ul. Lubelską ponieważ zabrania tego znak B-9. Zmusza się w ten sposób prowadzenie roweru kilkadziesiąt metrów za most na rzece Uherka. Trasa Green Velo za przejazdem rowerowym jest źle oznakowana.

7. Skrzyżowanie ul. Lubelskiej z ul. Kąpieliskową jest niebezpieczne i nie pozwala się w sposób płynny włączyć do ruchu skręcając w prawo z ul. Kąpieliskowej. Wjeżdżając na ul. Lubelską znak B-9 znajduje się w takim miejscu że nie można wjechać na DDR z powodu wysokiego krawężnika. Dopiero kilka metrów dalej za znakiem jest możliwość wjazdu.

8. Niebezpieczne miejsce na skrzyżowaniu ul. Lubelskiej i ul. Brzozowej. Kierowcy włączający się do ruch z ul. Brzozowej nie mają widoczności na rowerzystów przejeżdżających przez DDR. Brak jest namalowanego przejazdu. W tym miejscu przydałby się znak B20 dla kierowców lub lustro.

9. Usunięcie gałęzi kilka metrów od skrzyżowania z ul. Brzozową i Lubelską. Gałęzie wyrastają na DDR i powoduje zagrożenie uszkodzenia odzieży rowerzystów a także podczas omijania.

10. Brak przejazdu rowerowego na ul. Armii Krajowej w kilku miejscach. Koło Hotelu Kamena, przez skrzyżowanie z ul. Reformacką, Popiełuszki, Ogrodową, postoju dla busów oraz przy wyjeździe ze stacji benzynowej koło PKS i Sądu Rejonowego przy Al. I AWP.

11. Zapadnięta studzienka telekomunikacyjna koło stacji benzynowej w pobliżu PKS.

12. Brak przejazdu rowerowego, na początku Al. I AWP za rondem, łączącego DDR po obu stronach.

13. Brak przejazdów rowerowych na ul Wojsławickiej.

14. Wysoki krawężnik przy wjeździe na DDR przy moście na rzece Uherka ul. Kąpieliskowa. Brak oznakowania trasy Green Velo.

Zapraszam do dyskusji nad obserwacjami i zgłaszanie swoich.

:
W związku z tym że od roku nikt nie zajął się proponowanymi zmianami i nie otrzymałem żądnego wsparcia w tej kwestii postanowił osobiście złożyć projekt zmian. W poniedziałek na biuro podawcze składam pismo z propozycjami jak poniżej. Jeżeli macie jeszcze jakieś wątpliwości lub pomysły pozostaję do kontaktu.






Pani Agata Fisz
PREZYDENT MIASTA CHEŁM
ul. Lubelska 65
22-100 Chełm




Pani Prezydent

Mając na uwadze zbliżający się sezon rowerowy a co za tym idzie wzmożony ruch rowerzystów przysyłam moje uwagi i sugestie odnośnie poprawy bezpieczeństwa na drogach dla rowerów oraz pieszych. Zorganizowałem i poprowadziłem ponad 100 rajdów rowerowych w ciągu 2 lat i borykaliśmy się z wieloma problemami komunikacyjnymi w Chełmie stąd moje spostrzeżenia i uwagi. Nie jestem specjalistą w dziedzinie planowania czy inżynierem ruchu i mogę w wielu kwestiach mijać się z przepisami. W związku z tym jako reprezentant środowisk chełmskich grup rowerowych chciałbym brać udział w konsultacjach związanych z planowaniem oraz poprawą bezpieczeństwa na nowo budowanych DDR (drogi dla rowerów) aby lepiej poznać zasady i przepisy. Poniżej przedstawiam listę wniosków i propozycji.

1. Wnioskujemy o usunięcie nieczystości z DDR (piachu, żwiru, szkła, gałęzi i liści).

2. Wnioskujemy o zabezpieczenie rowu przy ul. Ceramicznej w pobliżu Domu Weselnego. Istnieje niebezpieczeństwo wjechania do rowu a w nocy miejsce nie jest to dobrze oświetlone. Dodatkowo w tym miejscu znaki są niewidoczne i zasłonięte przez gałęzie oraz zabezpieczenie pobocza za mostem ponieważ żwir z wjazdu nanoszony jest na DDR.

3. Wnioskujemy o oznaczenie przejazdu rowerowego znakami poziomymi P-11 na ul. Szpitalnej koło sklepu Biedronka. Dodatkowo umieszczenie znaków informujących A-24. Jest to miejsce szczególnie niebezpieczne gdyż widoczność zasłania ogrodzenie. Proponowane jest ustawienie lustra oraz znaku B20 dla kierowców włączających się do ruchu z ul. Szpitalną.

4. Wnioskujemy o oznaczenie przejazdu rowerowego znakami poziomymi P-11 na ul. Szpitalnej kilkanaście metrów dalej od wjazdu do Biedronki w stronę ul. Lubelskiej. Niezrozumiałe oznakowanie i stan prawny przejazdu rowerowego na ul. Szpitalnej przed przejazdem kolejowym. Czy jest to skrzyżowanie równorzędne czy przejazd rowerowy skoro znak C-13a kończy w tym miejscu drogę dla rowerów natomiast znaki pionowe D-6a dla kierowców informują o przejeździe rowerowym.

5. Wnioskujemy o utworzenie przejazdu rowerowego przy skrzyżowaniu ul. Lubelskiej z ul. Szpitalną oraz z ulicą Chłodną oraz budowę sygnalizacji świetlnej wzdłuż ul. Lubelskiej na trasie Green Velo. Rowerzyści jeżdżący szlakiem GV błądzą w tym miejscu ponieważ oznakowanie jest niewidoczne a organizacja trasy przejazdu z ul. Lubelskiej w ul. Szpitalną zawiła i wymaga przejechania przez 3 sygnalizacje świetlne co zajmuje kilkanaście minut postoju.

6. Przy przejeździe kolejowym na ul. Lubelskiej znak C-13a zabrania dalszej jazdy przez skrzyżowanie. Niestety rowerzyści nie stosują się do tego znaku jest on w tym miejscu niezrozumiały. Nie ma możliwości włączyć się do ruchu ul. Lubelską ponieważ zabrania tego znak B-9. Zmusza się w ten sposób prowadzenie roweru kilkadziesiąt metrów za most na rzece Uherka. Proponujemy zmianę na znak C-13+C-16.

7. Skrzyżowanie ul. Lubelskiej z ul. Kąpieliskową jest niebezpieczne i nie pozwala się w sposób płynny włączyć do ruchu skręcając w prawo z ul. Kąpieliskowej. Wjeżdżając na ul. Lubelską znak B-9 znajduje się w takim miejscu że nie można wjechać na DDR z powodu wysokiego krawężnika. Dopiero kilka metrów dalej za znakiem jest możliwość wjazdu.

8. Niebezpieczne miejsce na skrzyżowaniu ul. Lubelskiej i ul. Brzozowej. Kierowcy włączający się do ruch z ul. Brzozowej nie mają widoczności na rowerzystów przejeżdżających przez DDR. Wnioskujemy o oznakowanie poziome P-11 przejazdu rowerowego. W tym miejscu przydałby się znak B20 dla kierowców lub lustro.

9. Wnioskujemy o usunięcie gałęzi kilka metrów od skrzyżowania z ul. Brzozową i Lubelską. Gałęzie wyrastają na DDR i powoduje zagrożenie uszkodzenia odzieży rowerzystów a także podczas omijania.

10. Wnioskujemy o budowę przejazdu rowerowego na ul. Armii Krajowej w kilku miejscach. Koło Hotelu Kamena, przez skrzyżowaniu z ul. Reformacją, Popiełuszki, Ogrodową, postoju dla busów oraz przy wyjeździe ze stacji benzynowej koło PKS i koło Sądu Rejonowego przy Al. I AWP. Przejście dla pieszych w okolicy Parku Miejskiego jest szczególnie niebezpieczne ponieważ wprowadza rowerzystów w błąd poziome malowanie kolorem czerwonym które jest zazwyczaj wykorzystywane do oznakowania przejazdu rowerowego. Rowerzyści przejeżdżają więc nie zsiadając z roweru popełniając wykroczenie. Jest to jedyne takie miejsce na tej liczącej 2000km trasie. Przejechałam prawie cała trasę i w żądnym miejscu czy mieście nie spotkałem się z brakiem przejazdu rowerowego czy tak oznakowanego przejścia. Proponujemy utworzenie przejazdu oraz z uwagi na bardzo duży ruch w tym miejscu utworzenie skrzyżowania z pierwszeństwem przejazdu dla rowerzystów.

11. Zapadnięta studzienka telekomunikacyjna koło stacji benzynowej w pobliżu PKS oraz słup oświetleniowy który stoi centralnie na DDR są to miejsca niebezpieczne.

12. Proponujemy budowę przejazdu rowerowego, na początku Al. Żołnierzy I AWP za rondem, łączącego DDR po obu stronach.

13. Wysoki krawężnik przy wjeździe na DDR przy moście na rzece Uherka ul. Kąpieliskowa. Brak oznakowania trasy Green Velo.

14. Osuwająca podbudowa DDR na ul. Ceramicznej koło Glinianek oraz uszkodzona nawierzchnia przez autobusy CLA przy zajezdni autobusowej. Brak oznakowania początku DDR znakiem C-13 oraz pod nim znaku Green Velo ponieważ znak trasy rowerowej niebieskiej może wprowadzać w błąd.

15. Proponujemy likwidację wszystkich znaków B-9 ponieważ przepisy ruchu drogowego nakazują jazdę DDR o ile jest taka natomiast w przypadku gdy DDR jest nieodśnieżony lub pokrywa go warstwa lodu jazda jest niemożliwa wtedy można by było jechać ulicą. Jak wiadomo podczas zimy trasy rowerowe są nieodśnieżane.

16. Zalecamy budowę parkingów rowerowych przed wszystkimi instytucjami użyteczności publicznej wyposażonych w stojaki typu odwrócone U.

17. Wnioskujemy alby wszystkie przejazdy rowerowe były oznakowane znakami P-11 oraz malowane czerwoną farbą oraz o dodatkowe oznakowania P-23 na ul Szpitalnej przy każdym wyjeździe z posesji ponieważ kierowcy nagminne parkują na DDR czasami świadomie a czasami po prostu nie zwracają uwagi na znaki pionowe a poziomych jest za mało. Szczególnie miejsce przy sklepie Gama na ul Szpitalnej. Art. 27 ust. 3 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym nakazuje "Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi". W sytuacji, gdy droga dla rowerów jest przecięta zjazdem indywidualnym, kierujący może nie wiedzieć, że przekracza drogę dla rowerów (a musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu nią rowerzyście). Podobny problem wiąże się z art. Art. 49. ustawy: "1. Zabrania się zatrzymania pojazdu: [...] 11. na drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów oraz w śluzie rowerowej, z wyjątkiem roweru." Dlatego w celu eliminacji wątpliwości i zapewnienia możliwie jak najlepszej orientacji wszystkim uczestnikom ruchu, na zjazdach należy utrzymać konstrukcję drogi dla rowerów, w szczególności utrzymując ciągłość niwelety i nawierzchni. Zaleca się również umieszczanie na zjeździe indywidualnym lub bezpośrednio obok na nawierzchni drogi dla rowerów znaków poziomych P,23 "rower", jednoznacznie identyfikujących tę część drogi.

18. Wnioskujemy o budowę przejazdu rowerowego na ul. Hrubieszowskiej skrzyżowanie z ulicą Emilii Plater oraz Paderewskiego.

19. Rowerzyści jadący ulicą Litewską chcący dostać się na DDR po drugiej stronie ul. Hrubieszowskiej nie mają możliwości wjechania, ogranicza to wysoki krawężnik. Proponowane jest utworzenie zjazdu i wjazdu na skrzyżowanie.

20. W imieniu pracowników Urzędu Miasta zwracamy się z prośbą o budowę zadaszonego i monitorowanego parkingu rowerowego lub wyznaczenie pomieszczenia na rowery. Wiele osób chciałoby dojeżdżać do pracy rowerem ale niestety nie mam miejsca na bezpieczne zaparkowanie. Rozwiązanie to pozwoliłoby zwolnić miejsca parkingowe dla petentów.

21. Wnioskujemy o budowę przejazdu rowerowego wzdłuż przejścia dla pieszych oraz utworzenie DDRiP po drugiej stronie istniejącego DDRiP w kierunku ul. Chłodnej. Bardzo dużo osób skraca sobie drogę do ul. Szpitalnej jadąc ul. Chłodną z uwagi na wielopoziomowy układ sygnalizacji świetlnej która zmusza do kilkunastominutowego postoju w okolicy Parku Wodnego.

22. Wnioskujemy o budowę kładki rowerowej obok mostu na rzece Uherka za skrzyżowaniem ulicy Kąpieliskowej z Lubelską lub przejazdu rowerowego.

23. Wnioskujemy o ustawienie znaku C13 na zaraz za przejazdem rowerowym przez ul. Wojsławicką przy Cmentarzu Komunalnym oraz znaku poziomego P-23 w związku z tym że kierowcy parkują tam samochody i nie widzą oznakowania DDR.

24. Wnioskujemy o utworzenie stanowiska Oficera rowerowego (pełnomocnika do spraw rowerów) to osoba w urzędzie miasta odpowiedzialna za koordynację i rozwój ruchu rowerowego w danym mieście lub osoby/zespołu z funkcją społeczną. Powoływanie oficerów rowerowych zaleca Komisja Europejska (Zielona Księga "W kierunku nowej kultury mobilności w mieście". KOM(2007)551 z 25.9.2007).

Wszelkie przedstawione wnioski i propozycje mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach dla rowerów. Chcemy aby rowerzyści jako niechronieni uczestnicy ruchu czuli się pewnie że DDR służą szybkiemu i bezpiecznemu poruszaniu się. Większość zaawansowanych rowerzystów unika jazdy w mieście i wybierają trasy gminne o zmniejszonym natężeniu ruchu ale najbardziej obawiamy się o bezpieczeństwo osób starszych oraz dzieci które wybierają „ścieżki rowerowe” z przekonaniem że jest to bezpieczna droga. Myślę że edukacja społeczeństwa w zakresie zmian jakie nastąpiły w prawie o ruchu drogowym byłaby wskazana jak uzupełnienie aktualnej wiedzy jak posiadają starsi rowerzyści którzy często otrzymywali kartę rowerową kilkanaście lub kilkadziesiąt late temu gdzie jeszcze nikt nie słyszał o drogach dla rowerów. Tak samo edukacja kierowców samochodów w zakresie praw i obowiązków wobec rowerzystów chociażby w zakresie nieparkowania na DDR czy wymuszanie pierwszeństwa na przejazdach rowerowych. W związku z tym chełmskie grupy rowerowe są otwarte na spotkania z przedstawicielami grup kierowców (CLA, taxi,), wychowawcami i dziećmi w szkołach celem przybliżenia zasad jakie obowiązują podczas wycieczek i rajdów rowerowych czy jakie wyposażenie rowerzysty przydaje się podczas tych imprez.
W ocenie Najwyższej Izby Kontroli niezadowalający stan bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów wynikał m.in. z niedostosowania infrastruktury drogowej do ich potrzeb. Główną przyczyną tego stanu było niewykonywanie lub nierzetelna realizacja podstawowych zadań ustawowych należących do jednostek zarządzających infrastrukturą pieszo-rowerową oraz organów zarządzających ruchem.
Bardzo prosimy o przeanalizowanie wniosków. Bardzo cieszymy się że aktualna współpraca Urzędu Miasta ze środowiskiem rowerowym w Chełmie układa się dobrze a Pani Prezydent jest otwarta na dialog i chęć pomocy.

:
kurde Piotr z tego co pamiętam to umawialiśmy się że piszesz w swoim imieniu a tu jakiś reprezentant ??? nie wiem co na to reszta czy się zgadza z tymi postulatami itd :wall_bash-anim:

Jazda rowerem to tylko z ChGRem ;-)
:
Nigdzie nie napisałem że CHGR mnie wspomaga jeżeli ty jesteś przeciwnikiem i jedynym głosem władnym w grupie to ok. Popiera mnie wiele osób. Pismo złożyłem jak Piotr Zaborski ale jeżeli uważasz że nie mam poparcia CHGR to nie ma problemu. Poczekamy zobaczymy co z tego wyjdzie. Wszystko co robię to w dobrej wierze i nie mam żadnego działa na czyjąś szkodę. Zapraszam do dyskusji o potrzebie kilku zmian. Artur znam twoje zdanie że wszystko Ci pasuje może komuś nie :D :D :D

:
- Bez wątpienia szczegółowo zapoznamy się z pomysłami i sugestiami dotyczącymi ścieżek rowerowych. Służby odpowiedzialne za ich utrzymanie niejednokrotnie interweniowały właśnie na skutek składanych wniosków. Ścieżki są wszak dla mieszkańców, dlatego cieszy mnie zaangażowanie samych rowerzystów – mówi nam Prezydent Chełma Agata Fisz.
Prezydent jednocześnie dodaje, że w ramach już realizowanych i przygotowywanych do realizacji inwestycji, w niedługim czasie w Chełmie i okolicach powstać powinno przeszło 20 km nowych ścieżek rowerowych, a kolejne są uwzględniane w następnych planach miasta. W tym roku ruszyć ma również, składający się z 17 stacji, Chełmski Rower Miejski.
- Ale musimy pamiętać też o utrzymaniu już istniejących. Każda uwaga i pomysł jest cenny, choć należy również brać pod uwagę obowiązujące przepisy ruchu drogowego, plany zagospodarowania przestrzennego oraz aspekt finansowy. Tam gdzie będzie to prawnie, technicznie i finansowo możliwe, na pewno wdrażać będziemy sugestie mieszkańców. - dodała w rozmowie z chelm24.info Prezydent Fisz.

:
Chcieć to móc, albo jak mawiał pewien Niemiec austriackiego pochodzenia - cel uświęca środki ;)
Wybory tuż tuż, podziały i wojny nikogo nie czynią wygranym, rower potrzebuje dwóch kół więc może dobrze było by stworzyć standardy rowerowe dla Chełma i zebrać trochę podpisów na masie i złożyć do Pani Prezydent przy okazji poparcie środowisk rowerowych też jest wskazane.

:
Na zaproszenie Porozumienie Rowerowe Lublin które jest częścią Towarzystwa dla Natury i Człowieka mamy zaproszenie do badania natężenia ruchu w Lublinie. Planujemy wyjazd jeżeli ktoś zainteresowany jest tematyką rowerową zapraszamy do kontaktu mamy wolne miejsca. Chcemy nabyć wiedze i doświadczenie i takie badania przeprowadzać w Chełmie. Jutro także "robocze" spotkanie z Panią Prezydent Agata Fisz w sprawie infrastruktury rowerowej.

:
Dzisiaj miałem przyjemność uczestniczyć w spotkaniu Pani Prezydent Chełma Agatą Fisz oraz zespołem urzędników Mirosław Kieruzalski, Józef Kendzierwaski i Roland Kurcewicz. Omówione zostały złożone wnioski dotyczące poprawy bezpieczeństwa tras rowerowych. Pani Prezydent wyraziła zadowolenie i poparcie postulatów tam gdzie będzie możliwość prawna i finansowa realizacji. Podczas rozmów powstało wiele ciekawych pomysłów chociażby pole namiotowe dla rowerzystów podróżujących trasą Green Velo w Kumowej Dolinie w ramach przebudowy amfiteatru, budowa tablic informacyjnych dla rowerzystów z informacją o noclegach, restauracjach, serwisach rowerowych i ciekawych miejscach na terenie miasta. Wiele zmian jest już realizowanych i projektowanych. Spotkanie trwało 1.5 godziny i nie wszystkie kwestie udało się poruszyć chociażby Rower Miejski. Propozycja utworzenia oficera rowerowego spotkała się z pozytywną opinią Pani Prezydent i w najbliższym czasie zostaną podjęte kroki w kierunku wyłonienia czy to w drodze konkursu lub mianowania odpowiedniej osoby. Planowane jest kolejne spotkanie z udziałem służb mundurowych oraz środowisk rowerowych. Poruszone zostały kwestie parkingów rowerowych dla dzieci pod szkołami oraz budowa miasteczka rowerowego na osiedlu XXX-lecia. Spotkanie przebiegło w bardzo miłej atmosferze i napawa optymizmem w dalszej współpracy z Urzędem Miasta Chełm. Bardzo dziękuję Mirkowi Kieruzalskiemu za angażowanie się w działania zmierzające do poprawy infrastruktury który poświęca temu tematowi dużo czasu.

:
PioTrek napisał/a:
Na zaproszenie Porozumienie Rowerowe Lublin które jest częścią Towarzystwa dla Natury i Człowieka mamy zaproszenie do badania natężenia ruchu w Lublinie. Planujemy wyjazd jeżeli ktoś zainteresowany jest tematyką rowerową zapraszamy do kontaktu mamy wolne miejsca. Chcemy nabyć wiedze i doświadczenie i takie badania przeprowadzać w Chełmie. Jutro także "robocze" spotkanie z Panią Prezydent Agata Fisz w sprawie infrastruktury rowerowej.


Piotruś... ale kiedy ?
Podaj jakiś termin, bo z tego postu nic nie wynika, a może ktoś by się znalazł :yes_anim:

:
We wtorek 12 czerwca od 15-17.
https://www.facebook.com/...155788697251871

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.