Konserwacja łańcucha.
Odpowiedz do tematu

: Konserwacja łańcucha.
Pierwszy temat w dziale naprawa roweru.

Konserwacja łańcucha polega na jego regularnym oliwieniu nie smarowaniu. Nigdy nie używamy smarów stałych tylko specjalnie do tego przygotowane oliwki.

Podstawowym błędem jest upaćkanie wszystkiego dookoła ie można określić częstotliwości oliwienia łańcucha. Wszystko zależy od oliwki, którą używamy oraz od warunków w jakich jeździmy.

Łańcuch można czyścić na kilka sposobów:

1. Duża szmatka - przy regularności utrzymujemy czysty łańcuch,
2. Maszynka do czyszczenia - efekty mizerne,
3. Popularna metoda benzyną ekstrakcyjną tzw. Shake,


Czyszczenie wykonujemy w przypadku upaćkanego łańcucha w oliwce, piasku, błocie i po wypłukaniu oliwki przez wodę.

Sami musimy zdecydować kiedy napęd jest słyszalny i kiedy go należy czyścić.

1.Czyszczenie szmatką polega na złapaniu łańcucha szmatką dosyć mięsiście i kręceniu korbą, aż do jego wyczyszczenia. Szmatkę można namoczyć w danym miejscu benzyną ekstrakcyjną, ale nie przesadzać.

2. Maszynkę do czyszczenia zalewamy odtłuszczaczem zakładamy na łańcuch i kręcimy POOOWOLI inaczej się nie domyjemy.

3. Shake polega na zdemontowaniu łańcucha z roweru (osoby posiadające spinkę mają ułatwione zadanie inaczej w grę wchodzi rozkuwacz) i wsadzeniu go do butelki najlepiej po powerade (szeroki otwór) zalaniu około 150 ml benzyny ekstrakcyjnej i dokładnym wymieszaniu. Polecam tę czynność wykonać 3 razy.
Benzyny nie zlewamy do kibelka tylko do słoiczka i używamy ją cały sezon.


Po nałożeniu łańcucha na napęd oliwimy łańcuch nakładając mniej niż kropelkę oliwki na każde ogniwko od wewnętrznej strony napędu gdzie styka się z zębatkami, następnie kilka obrotów korbą i zmiany biegów. Czekamy najlepiej godzinkę i szmatką zbieramy nadmiar oliwki. Łapiemy nią łańcuch i kręcimy.


W następnym temacie postaram się opisać stosowane przeze mnie oliwki.

JALABEE - Ostatni sprawiedliwy :pałą w łeb: - Mądry inaczej :wall_bash-anim: Pasterz piekła :devil_anim: - Wikary w ostatniej postaci. :holy: - Bohater swojego piękna.
:
a zdjęcia gdzie?

Jazda rowerem to tylko z ChGRem ;-)
:
Do konserwacji lancucha raczej nie sa potrzebne.

JALABEE - Ostatni sprawiedliwy :pałą w łeb: - Mądry inaczej :wall_bash-anim: Pasterz piekła :devil_anim: - Wikary w ostatniej postaci. :holy: - Bohater swojego piękna.
:
Jak jest z tą benzyną ekstrakcyjną? Sam też w ten sposób czyściłem łańcuch, ale czytałem w kilku miejscach, że lepsza do tego celu jest nafta. (benzyna jest szkodliwa?) Nie mogę sobie przypomnieć gdzie znalazłem takie informacje...ale może macie zdanie na ten temat?

I gdzie można kupić naftę? Bo tego sposobu jeszcze nie wypróbowałem.

KTM Life One
:
W jaki sposób najlepiej pozbyć się tego zaschniętego brudu z łańcucha?

:
solankę czy coś w tym stylu Joker jest w tym specjalista napisz do niego na priv

Jazda rowerem to tylko z ChGRem ;-)
:
Wszystko opisane wyżej. Przede wszystkim nie dopuszczać do gromadzenia się brudu czyli nie smarować nadmiernie łańcucha jak jest sucho i wybieramy się w teren piaszczysty.

:
Ostatnio w Lidlu były specyfiki do czyszczenia łańcucha. Popryskać, poczekać, przetrzeć i posmarować.

Gorgon
:
Kupiłem też. Świetnie czyści się alufelgi w samochodzie, wszelki brud i smar.

:
Widziałem, chociaż do czyszczenia łańcucha dobrze sprawdza się też PB95. Dobrze radzi sobie z rozpuszczaniem, nawet tego najbardziej opornego tłuszczu z zaschniętego łańcucha.

Wrzucam jeszcze:

Cytat:
Każdy rower po zimie wymaga przeglądu. Zresztą niekoniecznie po zimie – jeśli nie jeździłeś miesiąc lub dwa, to przed wyjazdem przyjrzyj się swojemu rowerowi. Zapewne leżał gdzieś w kącie piwnicy lub garażu, a wszelki możliwy kurz już na nim osiadł. Czas wziąć kilka narzędzi i go „ogarnąć”. Najpierw pozbądź się błota, kurzu i tłuszczu. Nie pomijaj żadnej części roweru – wyczyść kółka przerzutek, łańcuch, piasty i wszelkie inne miejsca, gdzie widzisz brud. Po czyszczeniu czas na smarowanie – podczas szorowania pozbyłeś się starego smaru z newralgicznych miejsc, a teraz musisz je pokryć nowym, świeżym smarem. Chodzi o takie elementy jak: suport, piasty i stery. Podobnie zrób z łańcuchem (tę część należy nasmarować rzadszym specyfikiem niż piasty) i pamiętaj, że łańcuch powinien być mokry w środku i suchy na zewnątrz. Zatem prawidłowe smarowanie łańcucha polega na naniesieniu po kropli oleju na każde ogniwo łańcucha, odczekaniu kilku chwil, aż wpłynie on we wszystkie zakamarki, a następnie przetarciu z zewnątrz suchą szmatką.


Źródło: https://nocar.pl/blog/5-porad-jak-przygotowac-rower-do-sezonu/

:
Teraz w okresie przedzimowym dobrze jest wyczyścić łańcuch. Aby brudek nie zasechł zbyt mocno.

:
Dodam jeszcze że kiedyś czyściło się łańcuch zwykłą benzyną, ale z perspektywy czasu myślę sobie, że nie był to zbyt fortunny pomysł. Teraz są różnego rodzaju dedykowane preparaty przy pomocy których można to wszystko elegancko wyczyścić. Na https://www.dadelo.pl/blo...cha-rowerowego/ znalazłem krótki poradnik jak się do tego zabrać.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.