Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 271 Skąd: rower.chelm.pl
Wysłany: 2011-12-08, 18:49
73Wojtek napisał/a:
... a Doman podzielił się za mną swoim światłem Jak możesz to wrzuć swoją latarkę do działu technicznego bo lampka dawała jak drogowe w samochodzie ...
Zrobiliśmy dzisiaj z Domanem test porównawczy naszych lampek i okazało się że mój nowy nabytek z alledrogo Latarka UltraFire WF-501B T6 (CREE XM-L) pomimo słabszego zasilania (rozładowana bateria) świeci trochę lepiej. To tyle zalet, teraz wady 110 zeta z przesyłką za zestaw latarka (bez akumulatora i ładowarki) + uchwyt rowerowy. Brak zasilania dla mnie nie był problemem bo mam kilka takich akumulatorków a ładowarkę sam sobie dorobiłem.
Tak mi się spodobała że prawdopodobnie będę zamawiał jeszcze jedną taką latarkę
Wysłany: 2011-12-10, 21:10 oswietlenie z allegro home made
Szkoda takiej kasy na latarkę. Można sobie zmajstrować dużo lepsza i niebo tańszą na alleddrogo wystarczy kupić odpowiednia diodę, koszt max 25 zeta, we wszystko po cztery złote odpowiednią latarkę w która montujemy zakupiona na alledrogo diodę. Wszystko ,prąd ograniczamy rezystorkiem lub diodą zenera. Bateria to aku z laptopa do nabycia na allegro nawet za 15 zeta nówki były, świecić sobie można bez obawy że nam prądu zabraknie . Ladowanie za pomocą ładowarki od telefonu najlepiej samsung plus dioda zenara dla zmniejszenia napięcia wszystkie ogniwa z baterii łączymy równolegle
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 271 Skąd: rower.chelm.pl
Wysłany: 2011-12-10, 21:54
nie do końca, bo te latarki mają drivery, rodzaj przetwornicy o dużej sprawności które zapewniają optymalne zasilenie i sprawność układu przy dużym zakresie napięć ... akumulator litowo-jonowy ma zakres pracy 3,2-4,2 V (czasem nawet od 2.8) dioda cree XM-L aby wykorzystać jej maksymalną moc wymaga prądu ok 3000 mA przy napięciu 3,30-3,35V niestety takiej mocy i stabilizacji nie uzyskasz na zwykłej zenerce i rezystorze, poza tym sprawność takiego układu też pozostawiałaby dużo do życzenia. ta latarka działa ok 90 min na max mocy, na zenerce z tym samym zasilaniem może uzyskałbyś 10-20 min. Poza tym driver ma kilka trybów 30% 50% 100% dzięki temu możesz sam zdecydować czy dłużej (kilka godzin) czy jaśniej.
Wiek: 55 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 787 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-12-11, 08:56
Gello powiem tak... jesteś mało wymagający
Miałem coś o podobnym natężeniu światła i ... żeby się nie rozpisywać ... przy szybszej jeździe w nocy nie raz zaliczyłem dziury takie że dlatego zainwestowałem w lepsze światło
Co do wypowiedzi Tomka08... takie rozwiązanie jakie proponujesz stosują bardzo mało uczciwi wytwórcy/sprzedawcy na allegro (zresztą nie tylko) obniżają w ten sposób koszty wiadomo więcej da się zarobić na tym "badziewiu" , jest tylko jedno ale, latarka taka powinna być zasilana bateriami wtedy nawet "jakoś" świeci
Zgadza się wiem co to są driverki sprawność ich jest często naciągana pełna moc oznacza grzanie się diody a grzanie się diody oznacza to że produkujemy ciepło zamiast światła.Ja zenerką obniżam napięcie tak ze dioda led nie grzeje mi się i produkuje światło nie ciepło, i bardzo niewiele ciepełka odkłada mi się na zenerce która jest prawie zimna, ile produkuje światła wie ten co jechał za mną na rajdzie nawet w dzień z linka który mi dałeś widzę że ta latarka jest zasilana za pomocą trzech ogniw litowo jonowych każda uśrednijmy ma 4V jak widzę są połączone w szereg czyli daje nam to 12v które to napięcie musimy zmniejszyć na uśrednijmy dla diody białej 3.6V czyli nawet jeśli przetwornica ma 80 % sprawności to bardzo duży spadek ja natomiast w swojej latarce muszę zejść z 4v do 3,6 V czyli tylko 0,4v czyli podsumujmy lepiej jest zastosować akumulator o odpowiednim napięciu do diody niż najsprawniejszy driverek
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 271 Skąd: rower.chelm.pl
Wysłany: 2011-12-11, 14:19
ja nie podawałem żadnego linka, moja latarka jest zasilana jednym ogniwem 18650, linka podał Gello ale jego latarka jest zasilana 3 ogniwami AAA więc napięcie jest podobne choć energii dużo mniej. A w układzie z rezystorem i zenerka ... moc gubiona jest głównie na rezystorze i to on się grzeje.
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 271 Skąd: rower.chelm.pl
Wysłany: 2011-12-11, 14:32
z cyklu tylko dla "Adamów Słodowych" ... czyli coś i dla mnie ... ale tym razem polecam też to koledze Tomek08 żeby był bardziej ekologiczny nie marnował cennej energii na rezystorze i zenerce http://flagiusz.republika.pl/index.html
Tomek a co będzie gdy napięcie na twoim aku spadnie na 3,4V ?
dalej będziesz je obniżał rezystorkiem ? po co ?
No i Jawo ma rację, coś się pogubiłeś...
długo długo nie spadnie bo mój akumulator ma pojemność 11Ah 4.2V co przy założeniu dwie diody 1w czyli 750mAh daje 11h świecenia i parę godzin na zapasie w rzeczywistości nie daję na diodę 350 mA bo przy tym natężeniu zaczyna się grzać a wzrost jasności powyżej jest niewielki dostają 200mA każda:) licząc że na zenerce odkłada się 50 mA to na godzinkę zużywam 500mAh co daje nam 22h świecenia żeby akumulator rozładować do napięcia 3v
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 271 Skąd: rower.chelm.pl
Wysłany: 2011-12-11, 15:53
73Wojtek ... temat założony w zawiązku z twoją prośbą ale w końcu nie wiem czy chcesz coś co dobrze oświetla (czytaj lampka dla maniaków) jak sugerowałeś poprzednio czy coś co jest "w fajnej cenie dla normalnych ludzi" proponuję przejażdżkę po zmroku z moją lampką, po tym, mogę coś doradzać :P
a do mojego zestawu trzeba doliczyć jakieś 40zł za akumulator i ładowarkę, choć proponuję od razu ze 2-3 akumulatory.
Ostatnio zmieniony przez jawo 2011-12-11, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum